Velkoobjemové nástavby a soupravy

Pro velkoobjemové nástavby s důrazem kladeným na maximální možné využití nakládací výšky byl naším konstrukčním oddělením vyvinut nízkoložný pomocný rám svařovaný z uzavřených ocelových profilů, který zaručuje vysokou pevnost a odolnost při vlastní výšce 80–110mm. Standardně je rám dodáván se 6 páry kotvících zapuštěných v obvodovém pomocném rámu.

Povrchová úprava hliníkových pomocných rámů je v provedení ELOX nebo práškové lakování (KOMAXIT). Ocelové rámy jsou žárově zinkované s vrchním akrylátovým lakem. Odstín dle přání zákazníka.

Přední a zadní sloupky jsou vyrobeny z AI ELOX nebo lakovaných portálových profilů nebo jsou použity nově vyvinuté hliníkové portálové sloupky v ELOX provedení. Portálové sloupky jsou uzpůsobeny pro montáž zvedacích sloupků umožňujících zvedání střechy pro nakládku o cca 350mm. Přední čelo v celé výšce nástavby je standardně sestaveno z hliníkových bočnicových profilů v ELOX nebo KOMAXIT provedení.

Nejvíce používaný typ střešní konstrukce u velkoobjemových nástaveb je třístranný shrnovací systém SESAM versus EDSCHA umožňující nezávislé shrnovaní boků a střechy nástavby. Tento typ konstrukcí lze také dodat v provedení s pevnou neshrnovací střechou.

Další typ konstrukcí pro velkoobjemové nástavby je celoshrnovací systém SESAM Megaliner nebo EDSCHA Lite 72, které umožňují shrnování celé plachty, tzn. střecha a boky jsou spojené a shrnují se zároveň.

Nástavby ve volitelném provedení se zadními hliníkovými TIR vraty (ELOX, KOMAXIT), zadním sklopným bočnicovým čelem nebo v plachtovém provedení, kdy zadní plachtové čelo je uchycené kurtami k obvodovému profilu pomocného rámu.

Standardně jsou nástavby vybaveny sklopnými zábranami proti bočnímu podjetí, plastovými blatníky vč. zástěrek, pozičního označení a osvětlení dle vyhlášky MD ČR 341/2002. V provedení nástavby s vraty jsou součástí dodávky pákové výsuvné aretace, gumové dorazy a okapnice.

Velkoobjemové průjezdné soupravy

Tento typ nástaveb umožňuje průjezd mezi nástavbami na tažném vozidle a přívěsu, usnadňuje a urychluje nakládku a vykládku zboží. Průjezd zajišťuje hliníková přejezdová rampa s nosností 3000kg. Ve většině případů je tato rampa namontovaná na předním čele přívěsu. Nejsnadnější průjezdnost nástaveb je zajištěna v provedení se zadními čtyřkřídlými vraty na tažném vozidle a předními čtyřkřídlými vraty na přívěsu.

Zdvojená podlaha valníkových nástaveb

Možnost přepravy paletovaného zboží ve dvou úrovních. Kdy podlaha ve druhé úrovni je tvořena hliníkovými příčníky. Stabilitu systému zajišťuje použití „delta“ jištění podélných nosníků a použití aretace u příčných nosníků. Podélné nosníky lze velmi rychle a jednoduše nastavovat pro různé požadované výšky druhé podlahy.

Montáž tažného zařízení do spodní polohy

Tážné zařízení Ringfeder nebo Rockinger 40 nebo 50mm, tažná příčka s roztečí děr na přírubě 140×80mm nebo 160×100, sklopnný nárazník BPW, dálkové lankové ovládání.